Saturday, February 4, 2012

Langkah Terbesar. Langkah Pertama. Now It's The Time To Begin.

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

“Be wise in time, be strong in confidence, hold your motivation tight and world will be your right”

Kejayaan akan datang selepas permulaan. Setiap manusia mempunyai permulaan masing-masing. Dari situ segala cabang ilmu, pengalaman, dugaan dan cabaran akan ditempuh. Dan setiap perjalanan ini harus direkodkan sebagai tanda ingatan kita pada diri sendiri.
             
   Inilah tujuan saya dalam menulis blog ini. Sebagai satu ‘platform’ untuk saya berbicara sendiri mengingati segala ilmu dan pengalaman yang saya tempuhi selama saya berada di dunia ini. Suka juga saya ingin berkongsikan perjalanan hidup saya ini sebagai salah satu pengajaran dan tauladan kepada sesiapa yang ingin merisik kejayaan kelak.
        
        Saya seperti manusia yang lain mempunyai jatuh bangun sendiri. Walau pada saat saya menulis artikel ini saya masih lagi bergelar seorang pelajar. Saya masih lagi menuntut di salah sebuah institusi awam di Malaysia ini. Mempunyai cita-cita yang besar dan juga kemahiran-kemahiran yang tertentu. Para pembaca akan dapat berkenalan dengan saya dengan lebih dekat setelah membaca beberapa post saya di sini. Kerana blog ini akan saya gunakan untuk mencoret langkah-langkah saya dalam meniti perjalanan yang jauh ini.

No comments:

Post a Comment